Kandydaci do Wyższego Seminarium Duchownego w Pelplinie, winni zgłosić się w odpowiednim terminie na rozmowę kwalifikacyjną i złożyć w Rektoracie Seminarium stosowne dokumenty:
1. Podanie o przyjęcie, skierowane do JE Ks. Biskupa Wiesława Śmigla, Administratora diecezji pelplińskiej;
2. Własnoręcznie napisany życiorys;
3. Świadectwa moralności wystawione przez Księdza Proboszcza i Katechetę;
4. Świadectwo dojrzałości w oryginale i odpis;
5. Świadectwo ukończenia nauki religii, jeśli przedmiot ten nie widnieje na świadectwie ukończenia szkoły średniej;
6. Akt urodzenia;
7. Metrykę chrztu i bierzmowania;
8. Ksero dowodu osobistego (2 egz.) i książeczki wojskowej, numer NIP-u, numer konta bankowego;
9. Orzeczenie lekarskie, stwierdzające brak przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku lub specjalności;
10. Siedem aktualnych fotografii zgodnych z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (w tym jedną w postaci elektronicznej, którą kandydat wprowadza do systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów – www.irk.umk.pl/);
11. Wydrukowany z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów i podpisany formularz podania;
12. Potwierdzenie wpłaty rekrutacyjnej (opłata w wysokości 75 zł. wpłacona na konto indywidualne, które kandydat otrzymuje po zarejestrowaniu się w Internetowej Rejestracji Kandydatów).